Przeloty, pobyt

Jak dostać się na wyspę

Na Fuerteventurę wyleciałem 6.10.2013. Szukałem tanich ofert przelotów i owszem, jest to możliwe, ale trochę skomplikowane. Można kupić bilet w 2 strony nawet za 600 zł. Wyloty z Niemiec (Frankfurt), Hiszpanii (Madryt, Barcelona) oraz Wielkiej Brytanii (Londyn) należą do najtańszych opcji, ale wpierw trzeba się tam dostać, co też kosztuje:) . Oferty jednak są bardzo atrakcyjne.

Do głównych europejskich stolic możemy polecieć czarterem, nawet za około 100 zł. Tam z kolei przelot na Fuerteventurę w sezonie może kosztować około 100 euro. Natomiast poza sezonem (czyli od Listopada do Kwietnia) możemy nabyć bilety po 40-50 euro. Pozwala nam to na kupno biletu w 1 stronę za 300zł i powrotny w takiej samej cenie. Trzeba jednak liczyć się z niedogodnością terminów oraz trwającą czasami kilkanaście godzin przesiadką.

Biura podróży dawały oferty po 400 zł za bilet bezpośredni w 1 stronę. Bilet na lot bezpośredni tam i z powrotem na 6-ego Października kosztował 1400zł, a na 7-ego 1600zł. Dostałem także ofertę na lot 6 października (Niedziela) i powrót 20-ego (niedziela) za 990 zł. Loty odbywały się tylko w Niedziele i Poniedziałki.

W końcu zdecydowałem się na kupno pełnego pakietu, czyli przelot + transfer + zakwaterowanie + wyżywienie. Na Fuerteventurę można również dostać się, lecąc wpierw czarterem na Teneryfę i stamtąd promem (który kursuje również na inne wyspy).

wyjazdy windsurfing kitesurfing fuerteventura

Amatorzy jazdy samochodem, mogą dojechać do Cieśniny Gibraltarskiej i stamtąd promem. Jeżeli nie kupiliście całej wycieczki, lecz sam lot, powinniście zawczasu pomyśleć o transporcie z lotniska lub portu, gdyż bazy windsurfingowe nie świadczą takich usług. Pozostaje zatem wynajęcie taxi, busa lub wypożyczenie samochodu. Polecam wypożyczenie auta, gdyż cena to około 30 euro/dobę i maleje wraz z wydłużaniem okresu wypożyczenia. Cena benzyny jest niższa niż w Polsce (około 4.5zł). Uwaga!!! Cześć firm niechętnie patrzy na wykorzystywanie samochodu do transportu sprzętu. Podnoszą ceny lub odmawiają.

Pobyt w Hotelu Oasis Papagayo w Corralejo

Wybrałem ofertę za 1800 zł w hotelu Papagayo w Corralejo (drugim po Costa Calmie, największym kurorcie turystycznym). Z tego, co się zorientowałem, to normalna cena w sezonie za taki pakiet, to 3300 zł. Jest to jeden z większych hoteli na wyspie, biorąc pod uwagę przestrzeń jaką zajmuje. Nie jest to standardowy hotel, gdzie wszyscy mieszkają w 1 budynku. Papagayo Oasis to cały kompleks niskich budynków, gdzie turyści mieszkają na parterze i na piętrze. To są tak naprawdę ogromne apartamenty. Byłem przekonany, że skoro lecę z kolegą, czyli będziemy mieć pokój 2 osobowy, to będzie to 1 pokój z 2 łóżkami i tyle (typowy polski standard). A tu kolejne zaskoczenie. Ogromny pokój dzienny, z 2 kanapami i tv, kuchnia, łazienka, pokój sypialny oraz taras. Po prostu żyć nie umierać. Zapowiadało się cudownie. Choć tak naprawdę w ciągu całego tygodnia, w samym apartamenciem spędzaliśmy tylko noce. Wstawaliśmy wcześnie rano i wracaliśmy koło 21.00.

wyjazdy windsurfing kitesurfing fuerteventura

Jedzenie też było bardzo smaczne. Duża stołówka i wyżywienie typu bufet szwedzki. Codziennie inne potrawy. Jedzenie było raczej tradycyjne, bez regionalnych specjałów. Szkoda tylko, że darmowe napoje serwowano tylko na śniadanie. W czasie obiadokolacji, tylko osoby z all inclusive, mogły korzystać z obfitości różnych napojów. Niestety mnie i kolegi to nie dotyczyło. Choć dopiero 2-go dnia, bardzo miła kelnerka, zwróciła nam uwagę na ten fakt:) Nikt nas wcześniej nie ostrzegł. Tak czy siak, przez 2 dni bez problemu piliśmy, co chcieliśmy:) W hotelu znajdują się także 2 baseny, korty tenisowe, prawdopodobnie minigolf, dyskoteka. Gorąco polecam. Jeżeli uda Wam się zakupić tanio bilety, to rezerwujcie noclegi w tym hotelu. Szczególnie, jeżeli sami będziecie gotować. O ile dobrze pamiętam, cena apartamentu za tydzień to 400-500zł.

Zakwaterowanie na Sotavento

Najbardziej popularny, ale jednocześnie i najdroższy jest hotel Melia Goriones, położony tuż przy bazie Rene Egli. Można również skorzystać z oferty tańszych hoteli, znajdujących się w pobliżu: Pajara oraz H10 Tindaya. Lokalesi polecają wynajęcie apartamentów w pobliskiej Costa Calmie (30-40 euro/dobę/3-4 osobowy apartament). Część z kompleksów oferuje wyżywienie. Dużo ofert znajduje się na niemieckich stronach. Warto poszukać:) Artykuły spożywcze oraz jedzenie w restauracji kosztują mniej więcej tyle, co w Polsce. Dzieje się tak za sprawą objęcia całej wyspy strefą wolnocłową. Dzięki temu litr benzyny kosztuje wspomniane wczęśniej około 4,50 zł :)