Fitness dla początkujących: przewodnik dla tych, którzy z gimnastyką są na bakier
  • Windsurfing w Palekastro

    Zapytaj o ofertę
    06-09-2020
    Surfski Kreta Wyjazd na windsurfing PALEKASTRO Wrzesień 2020 nr 2
  • Kurs KITE Sycylia 2020

    Zapytaj o ofertę
    25-09-2020
    Kite wyjazdy SZKOLENIE na Sycylii w Lo Stagnone WRZESIEŃ 2020
  • Szkolenia kite na Sycylii

    Zapytaj o ofertę
    18-09-2020
    Szkolenia kitesurfingowe POLSKA SZKOŁA NA SYCYLII w Lo Stagnone WRZESIEŃ 2020
  • LEFKADA Sierpień 2020

    Zapytaj o ofertę
    28-07-2020
    Grecja windsurfing LEFKADA VASSILIKI w Sierpniu 2020
  • Październik w SOMA BAY

    Zapytaj o ofertę
    01-10-2020
    Windsurfingowy wyjazd szkoleniowy do SOMA BAY - Egipt - październik nr 1
  • Windsurfing KOS 2020

    Zapytaj o ofertę
    12-09-2020
    Nauka windsurfingu Kos Psalidi Wrzesień 2020 nr 2
  • Lipiec 2020 na Kos WIND

    Zapytaj o ofertę
    25-07-2020
    Windsurfing Wakacje na Kos w Polskiej Szkole Windsurfingu Lipiec 2020 nr 5
  • PALEKASTRO Kurs WIND

    Zapytaj o ofertę
    26-07-2020
    Windsurfing kursy grupowe- PALEKASTRO KRETA Lipiec/Sierpień 2020
  • Szkolenie KITE Sycylia

    Zapytaj o ofertę
    24-07-2020
    KURS KITESURFINGU Sycylia Lo Stagnone Polska Szkoła Kite LIPIEC 2020
  • Szkolenia WIND Vassiliki

    Zapytaj o ofertę
    08-09-2020
    Obozy windsurfingowe 2020 LEFKADA VASSILIKI we Wrześniu nr 2
  • Wrzesień na Sycylii

    Zapytaj o ofertę
    11-09-2020
    Szkoła kite w LO STAGNONE na SYCYLII Wrzesień 2020 KITESURFING
  • Windsurfing w Egipcie

    Zapytaj o ofertę
    29-10-2020
    Windsurfing w Egipcie - SOMA BAY - Polska Szkoła PAŹDZIERNIK / LISTOPAD 2020
  • Szkolenie WIND Grecja

    Zapytaj o ofertę
    21-07-2020
    Wyjazd windsurfingowy LEFKADA VASSILIKI Lipiec 2020 nr 4
  • Kos Psalidi KITE 2020

    Zapytaj o ofertę
    05-09-2020
    Wyjazdy kitesurfingowe Kos Psalidi - Wrzesień 2020 Nr. 2
  • Kurs WIND w Egipcie

    Zapytaj o ofertę
    22-10-2020
    Kurs WINDSURFINGU w SOMA BAY - Egipt 2020 - PAŹDZIERNIK nr 4
  • Sierpień 2020 Lo Stagnone

    Zapytaj o ofertę
    07-08-2020
    Wyjazd Kitesurfing Sycylia Lo Stagnone SIERPIEŃ 2020
  • Grecja KITE 2020 Kos

    Zapytaj o ofertę
    29-08-2020
    Grecja Wyjazd Kitesurfing Psalidi Kos - Wrzesień 2020 Nr.1
  • Kurs WIND Grecja

    Zapytaj o ofertę
    14-07-2020
    Szkoła windsurfingu LEFKADA VASSILIKI Lipiec 2020 nr 3
  • Grupowy kurs Windsurfingu

    Zapytaj o ofertę
    09-08-2020
    Szkoła Windsurfingu na Krecie PALEKASTRO Sierpień 2020 nr 2
  • Grupowy kurs Windsurfing

    Zapytaj o ofertę
    11-08-2020
    Kurs windsurfingu w Grecji LEFKADA VASSILIKI w Sierpniu 2020
  • Grupowy wyjazd WIND Kreta

    Zapytaj o ofertę
    16-08-2020
    Szkolenia windsurfingowe PALEKASTRO KRETA Sierpień 2020 nr 3
Powrót

Newsy

Fitness dla początkujących: przewodnik dla tych, którzy z gimnastyką są na bakier

24-05-2017
Fitness dla początkujących: przewodnik dla tych, którzy z gimnastyką są na bakier

Fitness dla początkujących: przewodnik dla tych, którzy z gimnastyką są na bakier 

Jakkolwiek dziwne może się to komuś wydawać, spora część populacji ludzkiej nie uprawia żadnych sportów. Wyniki badania przeprowadzonego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki są wstrząsające – jedynie 17,5% Polaków spełnia normy aktywności fizycznej rekomendowanej przez Światową Organizację Zdrowia. Co to oznacza? Że tylko co piąty Polak dba o swój stan fizyczny, podczas gdy cała reszta zdaje się nie rozumieć powagi sytuacji i następstw wynikających z siedzącego trybu życia. 

Cała prawda czarno na białym

Podjęcie decyzji o zmianie dotychczasowego trybu życia może być trudne. Przyzwyczajeni do pewnego rytmu dnia, nie chcemy lub boimy się cokolwiek zmieniać zwłaszcza, że zmiana ta wiąże się z wysiłkiem fizycznym. Pomimo, iż żyjemy w czasach, w których dostęp do informacji jest łatwiejszy niż kiedykolwiek, to jednak z jakiegoś powodu społeczeństwo zdaje się nie dopuszczać do świadomości powagi konsekwencji płynących z braku aktywności fizycznej w ich codzienności. Punktem zapalnym dla każdej z tych osób ( w tym być może również dla Ciebie) powinny być wyniki badania przeprowadzonego przez MSiT, które skłaniają do głębokiej refleksji.

Jak zacząć?

Jeśli w przeszłości nigdy nie pokusiłeś się o poprawę swojej formy, to jedną z najważniejszych czynności przed rozpoczęciem gimnastyki jest określenie Twoich celów, jakich oczekujesz po fitnessie. Może to być założenie, że zwyczajnie chcesz dodać do swojego życia element aktywności fizycznej lub chciałbyś zrzucić kilka kilogramów w określonym przedziale czasowym. Bez względu na cel, który Ci przyświeca, ważnym jest, aby umieć go jasno określić po to, by jak najlepiej wykorzystać czas spędzony na samych ćwiczeniach.

Jakie ćwiczenia wybrać?

Pojęcie Fitness obejmuje szeroko pojętą aktywność fizyczną. Celem treningów fitness jest spalanie tkanki tłuszczowej oraz poprawa kondycji całego organizmu, w tym również wydolności układu sercowo – naczyniowego.  Najpopularniejszym typem treningu są ćwiczenia kardio. Definicja treningu cardio mówi o dowolnym rodzaju ćwiczeń, który będzie w stanie spowodować ciągłe obciążenie serca i innych narządów układu krążenia przez dłuższy okres czasu. Choć zazwyczaj w planach treningowych sugerowane są szybkie spacery, jazda na rowerze, pływanie itp., to również inne sporty doskonale się do tego nadają (jazda na nartach, pływanie kajakiem, różnego rodzaju sporty wodne np. windsurfing, zwłaszcza te bardziej ekstremalne, jak np. kitesurfing).  Badania wykazały, że ćwiczenia cardio pomagają w realizacji dwóch głównych założeń całego przedsięwzięcia - wzmacniają układ sercowo-naczyniowy i pomagają w utracie wagi. Aby osiągnąć zamierzone cele zaleca się wykonywanie, co najmniej 30 minut takich ćwiczeń pięć razy w tygodniu. Jeśli chcesz zrzucić nadmiar kilogramów, to czas treningów powinien zostać wydłużony do 60 minut, za to może się to odbyć kosztem częstotliwości ( np. godzina ćwiczeń trzy razy w tygodniu).  Pamiętaj, że intensywniejsze treningi pozwolą Ci na szybsze osiągnięcie początkowo określonego celu.  

Inną odmianą treningu fitness są ćwiczenia siłowe, polegające na obciążaniu mięśni wykorzystywanych podczas zadań mających na celu wzmocnienie ich siły i masy. Zwiększenie masy mięśniowej nie Tylko poprawia wygląd sylwetki, lecz również zwiększa tempo przemiany materii, a tym samym pomaga spalić więcej kalorii i wspomaga Twój cel, którym jest utrata kilogramów. Kilogram masy tłuszczowej waży tyle samo, co kilogram masy mięśniowej, z tą różnicą, że kilogram mięśni ma mniejszą objętość niż kilogram tłuszczu. Większa masa mięśniowa = mniej centymetrów ;) Dodatkowo, istotność utrzymania masy mięśniowej ma kluczowe znaczenie wraz z wiekiem - sprawne, silne mięśnie pomagają m.in. w utrzymaniu równowagi, co w przypadku seniorów oznacza ograniczenie upadków i związanych z nimi kontuzji w postaci pęknięć, złamań i zwichnięć.

Podczas fitness nacisk kładziony jest również na rozciąganie, czyli trenowanie elastyczności ciała osoby ćwiczącej. W celu uzyskania najlepszych rezultatów skupia się na rozciąganiu mięśni, na których koncertowaliśmy się podczas całego treningu. Rozciąganie wykonuje się na koniec każdego treningu i jest to element procesu zwanego fachowo regeneracją. Jest to niesłychanie ważny element każdego treningu, choć prawda jest taka, że prawdopodobnie jest to najczęściej bagatelizowany etap. Regeneracja mięśni po ukończeniu treningu ma za zadanie rozluźnienie napiętych i zmęczonych wysiłkiem mięśni i przygotowanie organizmu do bezpiecznego przejścia w stan odpoczynku.

Nie taki diabeł straszny…

Czy po zapoznaniu się z teoretyczną wiedzą na temat fitness nadal wydaje Ci się, że poziom trudności wykonywanych tam ćwiczeń znacznie przekracza Twoje możliwości? Czy perspektywa utraty kilku/kilkunastu zbędnych kilogramów ( lepszy wygląd) oraz poprawy działania układu sercowo – naczyniowego ( zdrowie) nie brzmi dla kusząco? Czy naprawdę uważasz, że jeśli chodzi o fitness Warszawa nie ma do zaoferowania nic, na, co dałbyś się skusić? Prawda jest taka, że każdy z nas chciałby lepiej wyglądać / schudnąć parę kilo / być sprawniejszy, lecz z samego „gdybania” efekty się nie pojawią. Pokonaj „lenia”, zostaw wymówki i ruszaj do ataku – zawalcz o siebie!

Polecamy

wyszukiwarka

producenci

wyświetl produkty
wybranego producenta

Wybierz producenta<

Schowek ofert Schowek produktów
Copyright 2014 - 2019

© Surfski Kursy Windsurfingowe Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie