Treningi biegowe – dużo więcej niż typowa aktywność fizyczna
  • Grupowy kurs Windsurfingu

    Zapytaj o ofertę
    01-08-2022
    Wakacje windsurfing wyjazd szkoleniowy LEFKADA VASSILIKI Sierpień 2022 nr 2
  • Wyjazd WIND Soma Bay 2022

    Zapytaj o ofertę
    22-09-2022
    Wyjazd WIND do SOMA BAY - WRZESIEŃ 2022 NR 2
  • Październik w Soma Bay

    Zapytaj o ofertę
    21-10-2021
    WINDSURFING - PAŹDZIERNIK W SOMA BAY
  • Windsurfing w Egipcie

    Zapytaj o ofertę
    13-10-2022
    Windsurfing w Egipcie - SOMA BAY - Polska Szkoła PAŹDZIERNIK 2022 NR 2
  • MAJ Soma Bay-WIND

    Zapytaj o ofertę
    01-05-2022
    Soma Bay MAJÓWKA 2022 -wyjazd windsurfing nr 2
  • LEFKADA 2022

    Zapytaj o ofertę
    19-08-2022
    Windsurfing Wyjazd szkoleniowy LEFKADA Sierpień 2022
  • Egipt PAŹDZIERNIK 2022

    Zapytaj o ofertę
    20-10-2022
    Szkoła windsurfingu w Egipcie - SOMA BAY - Październik 2022 NR 3
  • Vassiliki WIND wrzesień

    Zapytaj o ofertę
    02-09-2022
    Kurs windsurfingu za granicą LEFKADA VASSILIKI 2022 Wrzesień nr 2
  • Szkolenie WIND Grecja

    Zapytaj o ofertę
    15-07-2022
    Wyjazd windsurfingowy LEFKADA VASSILIKI Lipiec 2022 nr 4
  • SOMA BAY Egipt 2022

    Zapytaj o ofertę
    29-09-2022
    Windsurfing w Egipcie SOMA BAY Wrzesień/Październik 2022
  • LEFKADA Czerwiec 2022

    Zapytaj o ofertę
    24-06-2022
    Lefkada windsurfing POLSKA SZKOŁA Kurs CZERWIEC 2022 nr 4
  • Szkolenia WIND Vassiliki

    Zapytaj o ofertę
    05-09-2022
    Obozy windsurfingowe 2022 LEFKADA VASSILIKI we Wrześniu nr 3
  • Kurs WIND Grecja

    Zapytaj o ofertę
    11-07-2022
    Szkoła windsurfingu LEFKADA VASSILIKI Lipiec 2022 nr 3
  • Kurs WIND w Egipcie

    Zapytaj o ofertę
    06-10-2022
    Kurs WINDSURFINGU w SOMA BAY - Egipt 2022 - PAŹDZIERNIK nr 1
  • MAJÓWKA 2022 EGIPT

    Zapytaj o ofertę
    24-04-2022
    Soma Bay MAJÓWKA 2022 wyjazd z polskim instruktorem
  • VASSILIKI Lipiec 2022

    Zapytaj o ofertę
    01-07-2022
    Windsurfing LEFKADA VASSILIKI Lipiec 2022 nr 1 Polska Szkoła
  • WINDSURFING LEFKADA

    Zapytaj o ofertę
    20-06-2022
    Nauka windsurfingu w Grecji VASSILIKI na Lefkadzie Czerwiec 2022 nr 3
  • Ladies on WS Board

    Zapytaj o ofertę
    08-08-2022
    Ladies on windsurf board - VASSILIKI na LEFKADZIE 2022
  • Windsurfing w SOMA BAY

    Zapytaj o ofertę
    15-09-2022
    Polska Szkoła windsurfingu SOMA BAY Egipt - WRZESIEŃ 2022 nr 1
  • Grupowy wyjazd WIND 2022

    Zapytaj o ofertę
    17-06-2022
    Kurs windsurfingu w VASSILIKI LEFKADA Czerwiec 2022 nr 2
  • Windsurfing Vassiliki '22

    Zapytaj o ofertę
    27-06-2022
    Obozy windsurfingowe za granicą LEFKADA VASSILIKI Czerwiec/Lipiec 2022
Powrót

Newsy

Treningi biegowe – dużo więcej niż typowa aktywność fizyczna

24-05-2017
Treningi biegowe – dużo więcej niż typowa aktywność fizyczna

Treningi biegowe – dużo więcej niż typowa aktywność fizyczna

Jedni to kochają, inni na samą myśl dostają torsji. Jedni robią to przez lata, inni boją się nawet najkrótszego dystansu. Z jednej strony mowa o korzyściach dla zdrowia i poprawie nastroju, z drugiej stos wymówek i ogólna niechęć. Jak to właściwie jest z tym całym bieganiem?

 

Pomimo różnicy poglądów wśród zwolenników i przeciwników biegania, prowadzone na całym świecie badania niejednokrotnie potwierdziły korzystny wpływ treningów biegowych na ogólny stan naszego zdrowia. Bieganie pomaga w profilaktyce chorób układu krążenia i związanych z nią czynników, takich jak nadciśnienie i choroby cywilizacyjne. Co więcej, osoby uprawiające sporty wytrzymałościowe przedstawiają zmniejszone ryzyko zachorowań chociażby na infekcje sezonowe, z uwagi na większą ilość komórek immunologicznych ( układu odpornościowego), aniżeli u osób prowadzących siedzący tryb życia. Wygląda dobrze? A to jedynie namiastka profitów płynących z treningów biegowych…

Włóż w to serce – zrób to dla serca

Prawdopodobnie najważniejszym efektem treningów biegowych jest poprawa wydolności układu sercowo-naczyniowego, co z kolei ma wpływ na całe ciało. Jak wiadomo, serce jest mięśniem, co oznacza również, że zachowuje się dokładnie tak, jak one. W celu skutecznego działania, musi być ono „trenowane”. Ludzkie serce dostosowuje się do obciążenia przez zwiększanie ilości uderzeń oraz ilości pompowanej krwi. Dzieje się tak przy jednorazowym wysiłku. Serce osoby trenującej regularnie przystosowuje się do trybu życia swojego „właściciela”, dzięki czemu, pomimo iż podczas treningu zapotrzebowanie organizmu na tlen wzrasta, jest ono w stanie przepompować tyle krwi, ile jest potrzebne w danym momencie, ale bez zwiększania częstotliwości skurczów. Oznacza to, że serce pracuje bardziej wydajnie, a w dłuższej perspektywie, sprawia to, że serce jest bardziej odporne i bardziej wytrzymałe.

Weź głęboki oddech!

Podobnie, jak w wypadku wspomnianego wyżej serca sprawy mają się w przypadku płuc. Regularny trening wytrzymałościowy wzmacnia również mięśnie oddechowe, co w efekcie prowadzi to do powiększenia objętości płuc. Nie jest tajemnicą, że zwiększenie pojemność skutkuje zwiększeniem wytrzymałości fizycznej jak również lepszym ogólnym samopoczuciem.  

Czerwone krwinki – dotlenianie w sprinterskim tempie

Zadaniem erytrocytów jest transport tlenu z płuc. Ciało ludzkie posiada o wiele więcej czerwonych krwinek, niż faktycznie ich potrzebuje, dlatego podczas treningu do akcji wkraczają „zapasowe” zasoby krwinek, dzięki czemu nie grozi Ci niedotlenienie / omdlenie. Odpowiednio dopasowany trening wytrzymałościowy w połączeniu z dietą bogatą w mikroelementy i witaminy wspomagające produkcję erytrocytów pozwoli Ci na wyprodukowanie dodatkowych krwinek, a Ty podołasz każdemu treningowi oraz każdej sytuacji, w której będziesz zmuszony do wzmożonej aktywności fizycznej.  

Wymiana gazowa – drobne naczyńka, ogromne znaczenie

Naczynia krwionośne, transportują do komórek i tkanek tlen i zabierają z nich produkty uboczne, takie jak np. dwutlenek węgla. Podczas treningu procesy te zachodzą z wzmożoną prędkością, co jest swego rodzaju treningiem również dla Twoich naczyń krwionośnych. Przyczynia się to do poprawy działania procesu wymiany gazowej w organizmie.  

Wszystkie te czynniki prowadzą do zwiększenia pułapu tlenowego (VO2max), co z kolei oznacza obniżenie kosztu fizjologicznego wysiłku. Co to oznacza?

Na treningu, to przede wszystkim znaczna poprawa metabolizmu mięśni. Konsekwencje: Wyższa wydajność, mniejsze zmęczenie. Pomaga to w szybkiej zamianie masy tłuszczowej na masę mięśniową. 

Jak zacząć?

Mówiąc o zbawiennym wpływie treningów biegowych na ogólną kondycję i wygląd Twojego ciała mamy na myśli treningi przebiegające zgodnie z Twoimi możliwościami w danym momencie i stopniowej ich intensyfikacji. Najlepiej, choć na początku skorzystać z cennych porad certyfikowanego instruktora specjalizującego się w treningach biegowych. Dobierze on program, dzięki któremu w sposób bezkontuzyjny osiągniesz formę, o jakiej nawet nie śniłeś. Jeśli chodzi o treningi i bieganie Warszawa obfituje w wielu entuzjastów tego sportu, świetnych instruktorów oraz piękne miejsca, które do biegania nadają się świetnie. 

Polecamy

Centrum rezerwacji

  • 509 103 273
    (opłata wg stawki operatora)

wyszukiwarka

producenci

wyświetl produkty
wybranego producenta

Wybierz producenta<

Schowek ofert Schowek produktów
Copyright 2014 - 2019

© Surfski Kursy Windsurfingowe Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie